Scenariusz lekcji j. angielskiego z wykorzystaniem zabaw prezentowanych podczas warsztatów Play to Learn More/Smart Teachers Play More w klasie z uczniami z niepełnosprawnością w stopniu lekkim
W kolorze zielonym zaznaczone są zabawy z intensywnego szkolenia.
1 |
Temat zajęć |
Have you got a...? |
2 |
Godzin dydaktycznych |
1 |
3 |
Przedmiot zajęć/klasa |
1 |
4 |
Cele ogólne |
Utrwalenie nazw
zabawek, przyborów szkolnych |
5 |
Cele szczegółowe |
Uczeń zna nazwy
przyborów szkolnych Uczeń zna nazwy zabawek Uczeń stosuje zwrot „What have
you got?“ Uczeń stosuje zwrot „I’ve got a…“ |
6 |
Metody, techniki i formy pracy |
Grupowa, indywidualna |
7 |
Materiały dydaktyczne oraz środki |
Karty obrazkowe |
9 |
Treści podstawy programowej
realizowanych w ramach zajęć |
Rozumienie
prostych wypowiedzi ustnych. Reagowanie
na polecenia. Powtarzanie
wyrazów i prostych zdań. Tworzenie
bardzo prostych i krótkich wypowiedzi
według wzoru. Używanie
poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy. Reagowanie
werbalne i niewerbalne na polecenia. Stosowanie
podstawowych zwrotów grzecznościowych. Współpracowanie
z rówieśnikami w trakcie nauki. |
9 |
Przebieg zajęć |
Wstęp: Nauczyciel rozdaje
uczniom karty obrazkowe przedstawiające wprowadzone nazwy przyborów szkolnych
i zabawek. Karty są podwójne. Uczniowie na głos odpowiadają na pytanie: What
have you got? I’ve got a…… Część główna: Następnie dobierają się w pary i stają naprzeciwko siebie. Swoją kartę
dają osobie stojącej po prawej stronie. Każdy uczeń w parze zadaje pytanie:
What have you got? Drugi odpowiada I’ve got a …. i następuje kolejna zamiana
kart. Zabawa kończy się kiedy uczniowie wrócą do swoich par i swoich kart. Kolejna zabawa to „Żywe memory”. Dwie
osoby wychodzą a pozostałe dobierają się
w pary i ustalają co mają. Nauczyciel sprawdza,
czy nie powtarzają się przedmioty, uczniowie zmieniają miejsca. Wracają dwie osoby
i zadają kolejno pytania „What have you got?” Uczeń odpowiada np. „I’ve got a car”. A drugi
uczeń „I’ve got a doll”. Ponieważ nie ma pary pyta druga osoba itd. Wygrywa ten
uczeń który zgromadzi więcej par. Część końcowa: Nauczyciel
ponownie rozdaje uczniom karty i prosi aby się zastanowili jak nazywa się
przedmiot na karcie. Uczniowie
zamykają oczy i słuchają uważnie nauczyciela-kiedy ten wypowie nazwę
przedmiotu osoba, która ją posiada podnosi kartę na chwilę do góry tak aby
nauczyciel widział a następnie kładzie ją na podłogę. Gra trwa tak długo aż
wszyscy uczniowie odłożą karty na podłogę. |
10 |
Warunki realizacji |
W klasie mogą by uczniowie z ADHD dla których ruch będzie sprzyjał
aktywności ale również uczniowie Karty obrazkowe wykorzystywane przez nauczyciela mogą być rysunkiem na kartonie -przez co nauczyciel nie poniesie dodatkowych kosztów a dodatkowo będą to ekologiczne pomoce. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz