piątek, 2 października 2020

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie 1

 Scenariusz lekcji j. angielskiego z wykorzystaniem zabaw prezentowanych podczas warsztatów Play to Learn More/Smart Teachers Play More w klasie z uczniami z niepełnosprawnością w stopniu lekkim

W kolorze zielonym zaznaczone są zabawy z intensywnego szkolenia.

1

Temat zajęć

Have you got a...?

2

Godzin dydaktycznych

1

3

Przedmiot zajęć/klasa

1

4

Cele ogólne

Utrwalenie nazw zabawek, przyborów szkolnych

5

Cele szczegółowe

 

Uczeń zna nazwy przyborów szkolnych

Uczeń zna nazwy zabawek

Uczeń stosuje zwrot „What have you got?“

Uczeń stosuje zwrot „I’ve got a…“

6

Metody, techniki i formy pracy

 

Grupowa, indywidualna

7

Materiały dydaktyczne oraz środki

 

Karty obrazkowe

9

Treści podstawy programowej realizowanych w  ramach zajęć

Rozumienie prostych wypowiedzi ustnych.

Reagowanie na polecenia.

Powtarzanie wyrazów i prostych zdań.

Tworzenie bardzo prostych  i krótkich wypowiedzi według wzoru.

Używanie poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy.

Reagowanie werbalne i niewerbalne na polecenia.

Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych.

Współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki.

 

9

Przebieg zajęć

Wstęp:

Nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe przedstawiające wprowadzone nazwy przyborów szkolnych i zabawek. Karty są podwójne. Uczniowie na głos odpowiadają na pytanie: What have you got?

I’ve got a……

Część główna:

Następnie dobierają się w pary  i stają naprzeciwko siebie. Swoją kartę dają osobie stojącej po prawej stronie. Każdy uczeń w parze zadaje pytanie: What have you got? Drugi odpowiada I’ve got a …. i następuje kolejna zamiana kart. Zabawa kończy się kiedy uczniowie wrócą do swoich par i swoich kart.

Kolejna zabawa to „Żywe memory”. Dwie osoby wychodzą  a pozostałe dobierają się w pary  i ustalają co mają. Nauczyciel sprawdza, czy nie powtarzają się przedmioty, uczniowie zmieniają miejsca. Wracają dwie osoby i zadają kolejno pytania „What have you got?”

Uczeń odpowiada np. „I’ve got a car”. A drugi uczeń „I’ve got a doll”. Ponieważ nie ma pary pyta druga osoba itd. Wygrywa ten uczeń który zgromadzi więcej par.

Część końcowa:

Nauczyciel ponownie rozdaje uczniom karty i prosi aby się zastanowili jak nazywa się przedmiot na karcie.

Uczniowie zamykają oczy i słuchają uważnie nauczyciela-kiedy ten wypowie nazwę przedmiotu osoba, która ją posiada podnosi kartę na chwilę do góry tak aby nauczyciel widział a następnie kładzie ją na podłogę. Gra trwa tak długo aż wszyscy uczniowie odłożą karty na podłogę.
Tym ćwiczeniem wyciszającym kończy się lekcja.

 

10

Warunki realizacji

W klasie mogą by uczniowie z ADHD dla których ruch będzie sprzyjał aktywności ale również uczniowie
z dysleksją/dysgrafią- ponieważ lekcja nie zakłada pisania ani czytania. Jeśli w klasie są osoby
z zaburzeniami ruchowymi w pierwszym ćwiczeniu mogą pełni rolę asystenta nauczyciela i kontrolować czy gra przebiega bez zakłóceń a w drugim zadaniu ruchowym mogą z powodzeniem uczestniczyć. Lekcja opiera się na zabawach w parach dlatego też będzie ogromnym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnością w stopniu lekkim.

Karty obrazkowe wykorzystywane przez nauczyciela mogą być rysunkiem na kartonie -przez co nauczyciel nie poniesie dodatkowych kosztów a dodatkowo będą to ekologiczne pomoce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz