Scenariusz na lekcję języka angielskiego. Na zielono zaznaczono zabawy zaprezentowane podczas intensywnych szkoleń prowadzonych przez Kristin i Sarah. Scenariusz przeznaczony dla klasy z uczniami z SPE.
Zabawy grupowe są świetnym wsparciem dla uczniów z SPE, jeśli nie znają odpowiedzi to mogą podpytać innych członków grupy. Uczniowie czują się bezpiecznie i ten fakt zmotywuje ich do większego wysiłku.
1 |
Temat zajęć |
What are you wearing? |
2 |
Godzin dydaktycznych |
1 |
3 |
Przedmiot zajęć/klasa |
II |
4 |
Cele ogólne |
Rozpoznajemy i nazywamy ubrania, Utrwalamy nazwy kolorów |
5 |
Cele szczegółowe |
Uczeń potrafi nazwać ubrania Uczeń potrafi nazwać kolory Uczeń potrafi opisać ubrania Uczeń potrafi użyć zwrotu What are you wearing i odpowiedzieć na niego. |
6 |
Metody, techniki i formy pracy |
Grupowa, indywidualna |
7 |
Materiały dydaktyczne oraz środki |
Kolorowe literki piankowe,
cyferki, karty obrazkowe w odpowiednich kolorach |
9 |
Treści podstawy programowej
realizowanych w ramach zajęć |
Rozumienie prostych wypowiedzi ustnych. Reagowanie na polecenia. Powtarzanie wyrazów i prostych zdań. Nazywanie ubrań. Tworzenie bardzo prostych i krótkich wypowiedzi według wzoru. Używanie poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy. Reagowanie werbalne i niewerbalne na polecenia. Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki. |
9 |
Przebieg zajęć |
Wstęp: Nauczyciel dzieli uczniów na grupy. Każda grupa losuje swój kolor
i jej zadaniem będzie znaleźć w klasie 6 przedmiotów w wylosowanym kolorze.
Wśród przedmiotów musi być literka, liczba, ubranie, słowa na odpowiednio kolorowych
kartkach. Wygrywa ta grupa, która
zbierze wszystkie swoje przedmioty. Po zebraniu przedmiotów każda
grupa omawia co znalazła: Red group- red letter R,
red number, red word Monday Red cap, red pen, red ball; Green group-
green letter G,green number, green word Tuesday, green trousers, green
pencil, green kite Yellow group-
yellow letter Y, yellow number, yellow word Wednesday, yellow dress, yellow
pencil case, yellow car; Blue group- blue letter
B, blue number, blue word Thurdsay, blue schoolbag, blue socks, blue train; Orange group:
orange letter O, orange number, orange word Friday, orange skirt, orange
ruler, orange doll; Następnie każdy uczeń bierze jeden
znaleziony przedmiot - nauczyciel mówi kategorie Część główna: Nauczyciel opowiada w co jest ubrany używając zwrotu I’m wearing a …… Następnie zadaje pytanie: What are you wearing?Wskazany uczeń odpowiada I’m wearing a ….. W ten
sposób nauczyciel pyta kilku uczniów. Następnie prosi aby uczniowie w parach
zadawali sobie pytania i odpowiadali na nie. Po serii
pytań i odpowiedzi uczniowie grają Po powrocie szukają par zadając pytanie What are you
wearing? Wygrywa ta osoba, która zbierze więcej par. Część końcowa: Każdy uczeń w zeszycie zapisuje temat lekcji
|
10 |
Propozycja ewaluacji |
Uczniowie podchodzą do biurka i wrzucają do pojemnika albo
zielony albo czerwony patyczek. Zielony oznacza, że im się lekcja podobała,
czerwony, że nie. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz