Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym z wykorzystaniem zabawy prezentowanej podczas warsztatów Play to Learn More/Smart Teachers Play More
Podczas
1 |
Temat zajęć |
Rozpoznawanie dźwięków |
2 |
Godzin dydaktycznych |
Na każdych zajęciach |
3 |
Przedmiot zajęć/klasa |
dowolny |
4 |
Cele ogólne |
rozwijanie sprawności małej motoryki |
5 |
Cele szczegółowe |
rozwijanie sprawności małej
motoryki (kontrola małej motoryki,
koordynacja rąk, zręczność manualna ćwiczenia pamięci; ćwiczenia koncentracji uwagi; |
6 |
Metody, techniki i formy pracy |
indywidualna |
7 |
Materiały dydaktyczne oraz środki |
Różne przedmioty o różnych dźwiękach |
9 |
Treści podstawy programowej
realizowanych w ramach zajęć |
Zajęcia rewalidacyjne mają
charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny. Prowadzone są w celu: 6)ćwiczenia pamięci; 7) ćwiczenia koncentracji uwagi;
8) rozwijania myślenia; |
9 |
Przebieg zajęć |
Nauczyciel prezentuje uczniowi różne
przedmioty oraz dźwięki, jakie one wydają, np.: szeleszcząca folia, dźwięk kluczy, grzechotka, stukanie jednego klocka
o drugi, uderzanie łyżeczką w szklankę. Następnie uczeń sam bawi się
"dźwiękami", utrwalając ich brzmienia. Następnie uczeń obraca się tyłem do
nauczyciela, który np. uderza klockiem o klocek. Zadaniem dziecka jest
odgadnięcie co wydaje taki dźwięk. Później następuje zamiana ról. Uczeń porusza przedmiotami, a
nauczyciel odgaduje. |
10 |
Warunki realizacji |
Edukacja uczniów z
niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na integralnej
realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły |
12 |
Uwagi |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz