poniedziałek, 12 października 2020

My character

 Scenariusz lekcji przeprowadzonej w PSP nr 1 w Oleśnie pod kierunkiem p. Anny Hiller-Janik
w klasie VII. Na zielono zaznaczono aktywności zaprezentowane podczas warsztatów.

Scenariusz przeznaczony dla zróżnicowanej klasy, z uczniami z SPE.

1

Temat zajęć

“My character“

Utrwalenie słownictwa opisującego cechy charakteru.

 

2

Godzin dydaktycznych

1

3

Przedmiot zajęć/klasa

7

4

Cele ogólne

Utrwalenie nazw cech charakteru, doskonalenie wymowy i poprawności zapisu słownictwa.

5

Cele szczegółowe

 

·         Uczeń potrafi nazwać cechę  charakteru oraz opisać nią osobę bądź zwierzę

·         Uczeń potrafi zapisać poprawnie słowo określające daną cechę charakteru.

6

Metody, techniki i formy pracy

 

Praca indywidualna

Praca w grupach

7

Materiały dydaktyczne oraz środki

 

Karty z napisami nazw czynności, plansza gry-narysowana na nawierzchni kredą, kostka zadaniowa do gry, drewniane litery do układania wyrazów, piłki, kosz do rzutów.

9

Treści podstawy programowej realizowanych w  ramach zajęć

1. Człowiek (np. dane personalne, okresy życia, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania):uczeń potrafi  · przedstawić siebie i inne osoby, · opisać swoje umiejętności i zainteresowania, · porozmawiać o hobby i zainteresowaniach oraz zapytać o upodobania, · opisać cechy fizyczne, komplementować i reagować na wyrazy uznania lub dezaprobatę, · opisać charakter swój i innych osób, · porównać cechy osobowości osób, · wyrazić, co lubi, a czego nie lubi, · określić stan emocjonalny i uczucia,

9

Przebieg zajęć

Wstęp:

 Przypomnienie pojęć opisujących cechy charakteru, wprowadzonych na poprzedniej lekcji: bossy, lazy, smart, confident, curious, nervous,delighted, generous, chatty, brave, cheerful, clever, quiet, shy, sweet, lovely,serious (na poprzedniej lekcji wprowadzane było słownictwo z działu człowiek, podręcznik Repetytorium Ósmoklasisty część 1 wyd.Macmillan)

Czas przeznaczony na zadanie 5minut.

 Część główna:

Wyjście na dziedziniec szkolny na przygotowany tor zadań ruchowo-słuchowych

- każdy z uczniów zaczyna grę od bazy 1- ma wylosować z rozłożonych kartonów (czynności są ukryte)sposób w jaki dotrze do bazy 2- np. walk like a lazy cat,jump like a cheerful frog, walk like a bossy lion, run like a quiet mouse,hop like a brave bear, walk back like a shy horse itp.

 

Następnie uczniowie mają przygotowane bazy 2 w odległości od siebie, w tym miejscu następuje rzut kostką i losują rodzaj następnej czynności-sing your word, dance and say your word, go on your tip toes and sing your word, turn around and sing your word itp. Kiedy  docierają do bazy 3 -jest to rzut piłką do celu, jeśli uda im się wrzucić piłkę do ustawionego kosza podbiegają do rozłożonych przyborów i muszą ułożyć słówko, które ćwiczyli z rozsypanych literek lub zapisać je na przygotowanych tabliczkach.

Czas na ćwiczenia: 30 min.

 Część końcowa-feedback:

Uczniowie i nauczyciel siadają w kręgu, nauczyciel prosi uczniów o zamknięcie oczu, wykonanie spokojnych wdechów nosem i wydechów ustami, zachęca aby podczas ćwiczenia oddechowego wyobrazili sobie spokojną scenerię, np. że znajdują się na ciepłej piaszczystej plaży, słyszą szum morza, następnie po wyciszeniu prosi aby osoby które usłyszą słówko, które pamiętają podnosiły rękę, kiedy zostanie ono wypowiedziane, cały czas mając zamknięte oczy i skupiając się jedynie na skojarzeniu znaczenia danej cechy charakteru.

Po zakończeniu ćwiczenia nauczyciel instruuje uczniów aby  powoli otworzyli oczy i pyta o ich poziom zadowolenia z lekcji -mogą posłużyć się skalą 1-w ogóle mi się nie podoba-2 jest o.k. 3-podoba mi się, 4- bardzo mi się podoba-jest cool

Czas na ćwiczenie:10 min

10

Warunki realizacji

·         Stosowanie ćwiczeń wykorzystujących multisensoryczność pozwala na rozwój różnych form zapamiętywania oraz utrwala pojęcia w języku obcym, wzbudza też autentyczne użycie języka obcego podczas interakcji w grupie rówieśniczej. Jest bardzo dobrym sposobem na zmotywowanie uczniów z SPE.

·         Trening koncentracji pozwala na ćwiczenie uważności, relaksację oraz daje możliwość przeprowadzenia ewaluacji efektywności treningu.

12

Propozycja ewaluacji

Ankieta dla uczniów na MS Teams, ocena od 1-4 poziomu efektywności lekcji


Poniżej zdjęcie z lekcji.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz