sobota, 10 października 2020

Where are the pets?

 Scenariusz dotyczy lekcji języka angielskiego w klasie II szkoły podstawowej.

Where are the pets? (do pobrania) 

Scenariusz przeznaczony do pracy w bardzo zróżnicowanej klasie. Zastosowanie multisensoryczności pozwoli wszystkim osiągnąć sukces każdemu uczniowi a w szczególności uczniom z SPE.

Na zielono zaznaczono aktywności prezentowane podczas warsztatów  prowadzonych przez Kristin
i Sarah.

1

Temat zajęć

Where are the pets?

2

Ilość godzin dydaktycznych

1

3

/klasa

2

4

Cele ogólne

Utrwalenie nazw członków rodziny, nazw pomieszczeń w domu/mieszkaniu, nazw zwierząt domowych, wprowadzenie nazw przyimków in/on/behind/in front of.

5

Cele szczegółowe


           Uczeń potrafi ułożyć pytanie  Where is ………….?/ Where are…….?

           Uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie: Where is……../Where are they? używając nazw członków rodziny ( mum, dad, sister, brother, grandma, grandpa), nazw pomieszceń w domu
( living room, dining room, kitchen, bathroom, bedroom, garden, garage), nazw zwierząt (cat, dog, hamster, guinea pig, rabbit, fish, parrot, bird, turtle) oraz przyimków in/on/behind/in front of;

          Uczeń potrafi napisać zdania z użyciem w/w wyrazów np. The cat is in the kitchen.

6

Metody, techniki i formy pracy


Praca indywidualna

Praca w parach

Praca w grupach

7

Materiały dydaktyczne oraz środki


Prezentacja, karty obrazkowe, karty pracy, obręcze dydaktyczne

9

Treści podstawy     programowej realizowanych w  ramach zajęć

      .Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:

ja i moi bliscy (rodzina);

moje miejsce zamieszkania (mój dom);

przyroda wokół mnie;

        Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka: 1) reaguje na polecenia;

2) rozumie sens krótkich wypowiedzi szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami

3) znajduje w wypowiedzi określone informacje

        Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np historyjki obrazkowe z tekstem,

1)      rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem;

2)       znajduje w wypowiedzi określone informacje

         W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:

1) powtarza wyrazy i proste zdania;

2) tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np nazywa obiekty z otoczenia
i opisuje je;

 5) używa poznanych wyrazów
i zwrotów podczas zabawy

        W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:

3)      pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie

         W zakresie reagowania uczeń: 1) reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia;

4)      zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów;

     10. Uczeń współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.

9

Przebieg zajęć

Wstęp:

Nauczyciel rozpoczyna lekcję od powtórzenia słownictwa. Dzieli uczniów na zespoły 3 osobowe. Każdy zespół dostaje kartę pracy nr 1 czyli wykreślankę. Chodząc po klasie każdy zespół musi znaleźć ukryte w sali słowa i wykreśla je z wykreślanki. Pozostałe litery utworzą zdanie, które będzie tematem lekcji.

 

Kolejne zadanie to powtórzenie nazw członków rodziny, domu-nazw pomieszczeń oraz nazw zwierząt domowych.

Nauczyciel dzieli uczniów na 4 drużyny. Każda dostaje kartonik z nazwą kategorii, kolorowy marker i 4 puste kartoniki na których należy zapisać po jednym słowie z danej kategorii. Następnie nauczyciel zbiera wszystkie kartoniki wkłada je do kółka na środku sali a każdej drużynie daje nowy kartonik z inną niż poprzednio kategorią. Uczniowie z każdej drużyny ustawiają się w rzędzie i na dany znak pierwsza osoba z każdej drużyny podbiega do kółka, wybiera jedną kartkę, nie ogląda jej i wraca do grupy. W grupie wspólnie decydują czy dana kartka pasuje do kategorii czy też nie. Jeśli tak do kółka biegnie kolejna osoba po kolejna kartkę. Jeśli nie druga osoba zabiera tę kartkę odkłada do kółka i bierze nową. Gra kończy się kiedy wszystkie drużyny zbiorą swoje kartki. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza zbierze swoje karteczki.

Kolejny element gry to odczytanie wszystkich wyrazów na głos.

 

Kolejne ćwiczenie to wykorzystanie kostki edukacyjnej.

Zadanie polega na utrwaleniu nazw członków rodziny i zwierząt domowych. Nauczyciel wykorzystuje kostkę i w każde wolne miejsce wkłada jedną kartę obrazkową z następujących: dad, mum, brother, sister, grandma, grandpa oraz karty obrazkowe związane z nazwami zwierząt domowych: cat, dog, parrot, rabbit, guinea pig, hamster, fish

Uczniowie siedzą w kółeczku. Nauczyciel turla kostkę do jednego z uczniów i zadaje pytanie: What can you see?

Uczeń odpowiada: I see ……  i usuwa tę kartę. Pod nią znajduje się karta ze zwierzęciem.

Uczeń turla kostkę do innego i zadaje pytanie: What can you see? Wskazany uczeń odpowiada: I see ……, usuwa kartę i turla kostkę do kolejnego ucznia. Gra kończy się po wykorzystaniu wszystkich kart.

Część główna

Nauczyciel prezentuje przyimki in/on/behind/in front of

przy pomocy kostek.

Kolejnym elementem jest wyświetlenie przygotowanej prezentacji i utrwalenie wprowadzanego słownictwa związanego z położeniem zwierzątka. Uczniowie patrząc na obrazki wybierają prawidłowe zdanie i czytają je na głos.

Następnie uczniowie wykonują zadanie z karty pracy nr 2 i pracują w parach. Jeden uczeń czyta na głos otrzymaną kartkę a drugi umieszcza wymienione przedmioty tak aby zgadzało się ze zdaniem przeczytanym przez ucznia. Następnie uczeń wymyśla własne zdanie i prosi kolegę o zaprezentowanie.

Nauczyciel prosi ucznia aby na głos odpowiedział na pytanie: Where is the…… Po udzieleniu odpowiedzi uczeń zadaje pytanie innemu uczniowi itd.

Część końcowa:

Uczniowie patrząc na wyświetlony na monitorze obraz- zadanie numer 7 układają zdania z poznanymi wyrazami.

Wychodząc z klasy klikają na ekran classroomscreen
i odpowiadają na pytanie jak im się podobała lekcja.

 

10

Warunki realizacji

          Stosowanie przez nauczyciela technik uwzględniających możliwości i potrzeby rozwojowe dzieci, w tym przede wszystkim technik odwołujących się do multisensoryczności (wykorzystujących ruch, obraz), sprzyjających kształtowaniu twórczego podejścia i pozytywnego nastawienia do nauki języka obcego nowożytnego;

          Używanie języka obcego nowożytnego nie tylko jako treści swoistej dla przedmiotu nauczania, ale również jako języka komunikacji podczas zajęć w różnych rodzajach interakcji,

 

12

Propozycja ewaluacjiWykorzystanie https://www.classroomscreen.com/exitpoll.html- uczniowie wychodząc z klasy klikają na odpowiednią buźkę.

13.

UwagiKarta pracy nr 1, karta pracy nr 2

Karta pracy nr 1

W wykreślance znajdź POZIOMO LUB PIONOWO 9 wyrazów ukrytych w sali lekcyjnej. Pozostałe litery czytane kolejno utworzą zdanie-temat dzisiejszej lekcji.

 

G

R

A

N

D

P

A

W

H

S

B

R

O

T

H

E

R

E

R

I

E

A

R

E

T

M

C

A

T

S

D

O

G

S

H

U

E

P

D

T

G

R

A

N

D

M

A

E

A

E

F

A

M

I

L

Y

T

S

D

R

 Temat: Where are the pets?


Karta pracy nr 2

Uczniowie otrzymują karteczkę z jednym zdaniem.

Jeden uczeń czyta zdanie na głos a drugi układa przedmioty tak aby zgadzało się ze zdaniem.

Utrwalenie in/on/in front of/behind

The book is on the pencil case.

The pencil case is in the book.

The pen is in front of the book.

The pen is in front of the pencil case.

The book is behind the pen.

The book is behind the pencil case.

The pen in on the book.

The pencil case is on the book.

The pen is in the book.

The book is behind the pencil case.

The pen is behind the pencil case.

The book is in front of the pencil case.

The pen is behind the book.

The pencil case is on the book.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz